Digital teambuilding med mellotema

Jag producerade en digital teambuilding där vi använde Melodifestivalen för att föra samman personer i Kulturens Bildningsverksamhet från hela landet.

Kvällen hade två syften – dels att vara en social aktivitet för förtroendevalda och anställda, dels att visa upp och testa verktyg i Microsoft Teams vilket nyss implementerats som kommunikationsverktyg inom Kulturens. Och såklart ej att förglömma – att besluta om historiens bästa melodifestivallåt.

Kvällen hade föregåtts av nominering och omröstning om vilka låtar som skulle få vara med genom Polly i ett team som satts upp för kvällen. Vi körde även ett quiz genom Kahoot i en kanal i teamet.Själva mellokvällen innehöll:
– En presentationsaktivitet- Utnämnande av vinnare i quizet
– Pictionary via whiteboarden
– Uppspelning av Te Deum – Europeiska radio- och TV-unionens anthem som brukar inleda Eurovision Song Contest. Denna framfördes i virtuell orkester-tappning av deltagare som spelat in olika stämmor och instrument vilket sammanfogades till en video
– Uppspelning av de tio låtar som tagit sig till ”finalen”. Detta gjordes via Microsoft Stream.
– Pausnummer med dansaren Harley Queen
– Omröstning
– Avslutning

Typiskt skoj, både för mig och att det verkar ha varit mycket uppskattat av deltagarna 😃

Bilden föreställer mig och min fenomenala medvärd, som för övrigt även gjorde det tidigare nämnda dansnumret.
Så – vilken låt vann då? Kanske något otippat, men det blev Hard Rock Hallelujah, tätt åtföljd av Euphoria och Fångad av en stormvind.

Arrangemanget producerades Arel-Data som anlitat mig för detta. Produktionen skedde också i samarbete med anställda hos Kulturens.

Lämna ett svar

Related Posts