Digital teambuilding med mellotema
Jag producerade en digital teambuilding där vi använde Melodifestivalen för att föra samman personer i Kulturens Bildningsverksamhet från hela landet.
Kvällen hade två syften – dels att vara en social aktivitet för förtroendevalda och anställda, dels att visa upp och testa verktyg i Microsoft Teams vilket nyss implementerats som kommunikationsverktyg inom Kulturens. Och såklart ej att förglömma – att besluta om historiens bästa melodifestivallåt.

Kvällen hade föregåtts av nominering och omröstning om vilka låtar som skulle få vara med genom Polly i ett team som satts upp för kvällen. Vi körde även ett quiz genom Kahoot i en kanal i teamet.Själva mellokvällen innehöll:
– En presentationsaktivitet- Utnämnande av vinnare i quizet
– Pictionary via whiteboarden
– Uppspelning av Te Deum – Europeiska radio- och TV-unionens anthem som brukar inleda Eurovision Song Contest. Denna framfördes i virtuell orkester-tappning av deltagare som spelat in olika stämmor och instrument vilket sammanfogades till en video
– Uppspelning av de tio låtar som tagit sig till ”finalen”. Detta gjordes via Microsoft Stream.
– Pausnummer med dansaren Harley Queen
– Omröstning
– Avslutning
Typiskt skoj, både för mig och att det verkar ha varit mycket uppskattat av deltagarna
Bilden föreställer mig och min fenomenala medvärd, som för övrigt även gjorde det tidigare nämnda dansnumret.
Så – vilken låt vann då? Kanske något otippat, men det blev Hard Rock Hallelujah, tätt åtföljd av Euphoria och Fångad av en stormvind.
Arrangemanget producerades Arel-Data som anlitat mig för detta. Produktionen skedde också i samarbete med anställda hos Kulturens.